Co to jest CTR (współczynnik klikalności)?

Skrót od współczynnika klikalności, CTR to liczba kliknięć reklamy, podzielona przez wyświetlenia reklamy. Jest to ważne narzędzie do pomiaru sukcesu kampanii reklamowej online. Gdy reklamodawca przedstawia reklamę użytkownikowi (na stronie internetowej, w wiadomości e-mail lub w aplikacji), ta prezentacja jest nazywana wrażeniem. Następnie, jeśli użytkownik wchodzi w interakcję z reklamą, klikając na nią, są one przenoszone na stronę reklamodawcy - nazywa się to „kliknięciem” reklamy.

Współczynnik klikalności jest obliczany jako liczba kliknięć podzielona przez liczbę wyświetleń. Aby wyrazić tę liczbę w procentach, pomnóż ją przez sto. Na przykład, jeśli strona miała 3838 wyświetleń i 31 kliknięć, miałaby zaokrąglony CTR 0, 81% ((31/3838) * 100 = 0, 807 lub 0, 81%).

Reklama, skróty komputerowe, CPC, terminy SEO